Tot ce trebuie să știi despre drumul spre Thassos

Când a venit momentul pregătirii călătoriei spre Thassos, nici nu știam de unde să încep.

M-am documentat folosind articole dedicate pe net și m-am bazat pe waze și google maps.

Doar ca planul de acasă nu se potrivește cu .. drumul, așa că peripețiile nu au întârziat să apară.

În Bulgaria am avut probleme cu rețeaua (telefonul nu reușea să se conecteze) – dar chiar și fără rețea, harta rămâne descărcată și GPS-ul conectat.

Problema a fost când un blocaj a apărut pe drumul indicat, și harta nu s-a putut actualiza cu noua rută.

Norocul nostru a fost că eram 3 mașini, și celelalte nu au avut probleme, așa că ne-am ținut după ele.

A fost mai stresant, pentru că era foarte important să nu ne deparțim în trafic.

Dar gândul la destinația finală ne-a făcut să nu ne stresăm exagerat de tare 😂

Ce trebuie să știi despre drum:

După ceva research, între ruta prin Kulata (aparent drum mai drept, dar mai lung, cu 2 puncte de trecere la frontieră) și cea prin Makaza (drum mai șerpuit dar mai scurt, un singur punct de trecere la frontieră), l-am ales pe cel din urmă.

Îmi era teamă de curbele pe Makaza, eu având rău de mișcare – dar a fost surprinzător de ok (nici nu se compară cu ce avem noi pe Transfăgărășan). Puștiului i-a fost puțin rău la un moment dat, dar și-a revenit repede după o acadea anti rău de mișcare.

Am plecat din Pitești la 3:35.

La Giurgiu nu era aglomerat când am trecut noi, dar asta era pe 22 Iunie. O săptămâna mai târziu deja era o altă poveste. Vă recomand sa alimentați înainte să treceți granița la Giurgiu, pentru a vă asigura că aveți suficient pentru a parcurge următorii circa 400 km până la Makaza.

Se plătește 2 EUR taxa de pod – se poate achita și în lei. Atenție, la întoarcere se poate achita DOAR în leva sau EURO (nu se acceptă cenți).

Pe teritoriu Bulgariei trebuie să cumpărați vineta – au camere (care nu știu dacă chiar sunt funcționale) dar ne-a și oprit un polițist care a solicitat doar vineta.

Vineta se poate cumpăra din primul Shell pe care îl vedeți după ce treceți de vamă și este 20 leva pentru o săptămână sau 10 leva pentru un Weekend (noi cumpărasem pentru o săptămână, dar cum am stat 8 zile, am cumpărat la întoarcere pentru un Weekend). Se poate achiziționa atât la casă cât și la aparate dedicate, în bezinării. Am încercat sa fac plata online, dar nu mi-a acceptat/recunoscut numărul de telefon, indiferent de modul in care l-am documentat.

Vă recomand să faceți plinul în Kardzali, unde este ultimul OMV înainte de vamă. Hint: Era extraordinar de aglomerat la acel OMV când am trecut noi (și asta fără să fie în plin sezon). Dar câțiva metrii mai în față este un alt PECO, ce era extraordinar de liber 😂 doar că acolo nu prea vorbea nimeni engleză.

La Makaza am stat doar 5 minute în vamă – again, o săptămână mai târziu era o coadă pe câțiva kilometri pe sensul de intrare în Grecia, așa că, în funcție de perioadă, înarmați-vă cu răbdare.

Se plătește o taxă de autostradă de 2 EUR.

Mai sunt apoi circa 110 km până la feribot, în Keramoti. Noi am plătit 32 EUR (detalii despre orar și prețuri găsiți aici).

Am făcut circa 35-40 minute cu feribotul, și încă circa 20 apoi până la hotel (timpul depinde de locația cazării fiecăruia).

Am făcut în total fix 12 ore Pitești-Hotel, cu mențiunea că nu am stat mai deloc în vamă, și cu circa 3 opriri scurte.

La întoarcere am făcut mai puțin, pentru că waze ne-a scos pe alt traseu – don’t ask, am fost mult mai relaxată și mai puțin atentă la drum 😂.

În total, dus-întors, benzină+taxe+feribot ne-a costat aproximativ 200 EUR (aproximativ 720 km/bezină, consum mediu de 7%).

Detalii despre trasee posibile găsiți mult mai detaliat aici.

Ce trebuie să știți despre vacanța în Thassos, din experiența noastră – voi posta în articolul următor și voi pune link aici.